Regler & Vedtægter

Husordensreglement for andelshavere

A. Benyttelse af lejligheder og lokaler

  1. Vandspild skal undgås, og dryppende haner samt utætte cisterner skal omgående laves for egen regning. Overdreven brug af vand bør undgås, og brug af vand i tidsrummet kl. 24 – 06 bør minimeres.
  2. Vaskemaskiner og andre tekniske hjælpemidler til husførelsen må ikke ved støj eller på anden måde medføre gener for ejendommens øvrige beboere. Brug af boremaskiner og andet støjende værktøj må ikke finde sted efter kl. 20.
  3. Erhvervsmæssig og privat brug af musikinstrumenter, båndafspillere, grammofon, radio og TV m.v. må på intet tidspunkt være til gene for ejendommens øvrige beboere, og brug heraf må almindeligvis helt undgås i tidsrummet kl. 24 – 06.
  4. Hver lejlighed må kun holde et husdyr. Det kan være kat eller skødehund f.eks. mops. Større hunde og muskelhunde tillades ikke. Løse husdyr må ikke færdes på ejendommens område uden ledsagelse. Under færdsel på gange og trapper skal dyrene holdes i snor. Efterladenskaber skal omgående fjernes. Gøen, hylen, mijaven og andre lyde må ikke være til gene for de øvrige beboere.Angreb af husbukke, væggelus og andre skadedyr samt svamp skal straks anmeldes til bestyrelsen.
  5. Altankasser og markiser må kun opsættes efter tilladelse fra bestyrelsen, og beplantning og vedligeholdelse af altankasser må ikke være til gene for ejendommens øvrige beboere.
  6. Radio- og fjernsynsantenner, herunder parabolskærme, må kun anbringes efter bestyrelsens tilladelse og i øvrigt efter reglerne i Lejeloven.

B. Benyttelse af fællesrum

  1. Såfremt der i ejendommen findes hobbyrum eller selskabslokaler, skal benyttelsen heraf ske i overensstemmelse med de særlige ordensregler for disse lokaler.
  2. Vaskerummet skal efter endt benyttelse gøres ryddeligt og rent.
  3. Vinduerne i kælderrum skal holdes lukkede, når vejrliget kræver det. Andelshavere, der har brugsret til kælderrum, har ansvaret for rummene.
  4. Børn må ikke lege eller støje på trapper og altangange. Børns leg i kælder er ikke tilladt.
  5. Forurening og beskadigelse samt graffiti på ejendommens døre og vinduer, trapper, gange, murværk m.v. skal omgående udbedres af den husstand, der har forårsaget ødelæggelsen, herunder beskadigelser hidrørende fra børns leg.
  6. Barnevogne, legetøj, cykler, knallerter m.v. må kun henstilles på de af bestyrelsen anviste steder. I modsat fald kan sådanne ejendele fjernes uden varsel.

C. Benyttelse af fælles arealer m.v.

  1. Ejendommens hegn, træer og buske må ikke beskadiges, og grene må ikke afbrækkes.
  2. Gang- og flisearealer skal holdes rene og ryddelige.
  3. Parkering af biler og motorcykler må kun finde sted på oprettede parkeringspladser på ejendommens grund. Findes sådanne parkeringspladser ikke, må parkering henvises til offentlig vej eller gade.
  4. Vask og reparation af motorkøretøjer må ligeledes kun finde sted på ejendommens grund, såfremt ejendommen har anvist et hertil egnet sted.
  5. Campingvogne og trailers må ikke parkeres på ejendommens grund.
  6. Fodring af fritlevende dyr er ikke tilladt, heller ikke ved foderbræt eller fuglekasse.
  7. Affald må kun nedlægges i dertil indrettede nedfaldsskakte eller ejendommens containere og skal være indpakket i egnede poser, således at forurening undgås. Intet affald må henkastes i gården eller andet sted på ejendommens grund. Affald og kasserede brugsting, der ikke kan fjernes af den almindelige dagrenovation, skal omgående fjernes af andelshaveren ved egen foranstaltning.

Hent “Husordensreglement for andelshavere” som PDF dokument her.

Vedtægter for Andels Boligforeningen Zenithgården

Regler for leje/benyttelse af Foreningslokale/Selskabslokale

Hovedvejen 158, 1. sal, lejlighed 8, 2600 Glostrup

Benyttelse af lejligheder og lokaler

  1. Lokalet kan lejes af andelshavere, erhvervslejere, ansatte hos erhvervsandelshavere og erhvervslejere og andre, såfremt bestyrelsen måtte beslutte det.
  2. Lejeperiode og pris for leje, herunder depositum, fastsættes af bestyrelsen.
  3. Nøgle(r) til lokalet udleveres til lejer i lejeperioden.
  4. Opkaldsanlæg kan opsættes, så lejer kan åbne opgangsdørene med en tilmeldt mobiltelefon.
  5. Benyttelse af lokalet må ikke være til gene for ejendommens øvrige beboere, herunder larm på svalegangen og musik i tidsrummet 24.00-07.00.
  6. Rygning er tilladt i lokalet, såfremt lejer ønsker det, primært for at undgå larm på svalegangen. Såfremt der ryges i lokalet, skal der udluftes grundigt inden aflevering.
  7. Lokalet skal tilbageleveres som modtaget og i ryddet og rengjort stand.
  8. Eventuelle skader og forsvundet/ødelagt inventar, service m.v. skal erstattes og vil blive fratrukket depositum, ligesom eventuel manglende rengøring vil blive det. Hvis depositum ikke kan dække udgifterne, vil der blive fremsendt regning på eventuelt restbeløb.
  9. Formanden eller andet medlem af bestyrelsen kan stille påkrav til lejer, herunder annullere/ophæve lejemålet med omgående virkning, såfremt specielt punkt 5 overtrædes.

Priser/depositum for leje/benyttelse af Foreningslokale/Selskabslokale pr. 01.02.2024

  • Andelshavere, indtil 3 dage, leje 1.000 kr./depositum 1.000 kr.
  • Lejere/ansatte hos erhverv, indtil 3 dage, leje 1.500 kr., depositum 1.500 kr.
  • Andre/eksterne lejere, indtil 3 dage, leje 2.500 kr., depositum 1.500 kr..

Hent “Regler for leje/benyttelse af Foreningslokale/Selskabslokale” som PDF dokument her.

Husordensreglement cykelkælder og cykelværksted

  1. Cykelkælder og cykelværksted er til fri benyttelse for andelsforeningens beboere.
  2. Det er ikke tilladt at parkere cykler i cykelværkstedet.
  3. Det er ikke tilladt at opbevare ejendele eller andre effekter i cykelværksted, der ikke benyttes til reparationer af cykler o.l. Opbevaring af løsdele og reservedele er på eget ansvar.
  4. Der må ikke bruges sprøjtemaling o.l. i cykelkælder og cykelværksted.
  5. Cykelværksted skal holdes tørt, ryddet og rent, og skal fremstå i ordentlig stand inden det forlades.
  6. Der opryddes jævnlig for efterladte genstande.
  7. Cykelvask skal ske på parkeringspladsen ved rist.
  8. Håndvask i tilknytning til cykelværksted skal rengøres efter brug.

Husordensreglement byttecentral

  1. Byttecentral er til fri benyttelse for andelsforeningens beboere.
  2. Bytteting skal i vides muligt omfang sættes på reolerne og stilles så de ikke forhindrer fri passage og adgang til kælderrummene.
  3. Det er andelshavers ansvar at fjerne sine ting efter 6 måneder.
  4. Andelsforeningens beboere er forpligtet til at fjerne sine ting fra byttecentralen ved fraflytning.